Modne zgodbe / kolekcije oblačil

Študenti (2022/23): Karin Golobič, Eva Rogl Mežnar, Lara Turnšek, Ana Omahen
Študenti (2021/22): Aleksandra Lazić, Manca Udovič, Marija Stojkovska, Neža Vetrih, Eva Glavan 
Študenti (2020/21): Lan Krebs, Pia Šilec, Nagaya Florjan-Gorjup, Teja Kovič, Meta Rogelj
Letnik in smer študija: 3. letnik, Moda in tekstilije
Mentorica (oblikovanje): izr. prof. Matea Benedetti
Strokovna pomoč pri izdelavi: Lidija Rotar
Mentorica (modna zgodba): Tea Hegeduš, višji pred.
Strokovna pomoč pri fotografiranju: izr. prof. mag. Primož Korošec

Fotografije in styling (2023): Karin Golobič, Eva Rogl Mežnar, Lara Turnšek, Ana Omahen
Fotografije in styling (2022): Aleksandra Lazić, Marija Stojkovska, Neža Vetrih, Manca Udovič, Eva Glavan
Fotografije in styling (2021): Lan Krebs, Pia Šilec, Nagaya Florjan Gorjup, Teja Kovič, Meta Rogelj

 

 

Modeli (2023): Vida (ZT Models), Pia Špan Zupančič (ZT Models)
Modeli (2022): Julija (ZT Models), Kasia, Nika (ZT Models), Hana Klaut (ZT Models)
Modeli (2021): Sarah Kuhar (ZT Models), Jerca Turnšek (ZT Models)
MUA (2023): Brina Wunderl

Objava modne zgodbe (revija Gloss): oktober in november 2023,  november in december 2021, januar 2022, maj 2022, september 2022, oktober 2022, november 2022, december 2022

Razstava: Ustvarjalni prepleti 2022/23, 7. – 19. november 2023, Galerija Društva likovnih umetnikov Ljubljane – DLUL, Ljubljana
Razstava: Ustvarjalni prepleti 2021/22, 11. oktober – 6. november 2022, Galerija Društva likovnih umetnikov Ljubljane – DLUL, Ljubljana
Razstava: Trajnostni pogledi, Fakulteta za dizajn, oktober-december 2022, Ljubljana
Razstava: Ustvarjalni prepleti 2020/21 – Modne zgodbe, 9. – 14. november 2021, Galerija Društva likovnih umetnikov Ljubljane – DLUL, Ljubljana

Modna revija: LJFW 2023, oktober 2023, Ljubljana
Modna revija: LJFW 2022, april 2022, Ljubljana

OdejaUP

Študenti: Lara Turnšek, Eva Rogl Mežnar, Karin Golobič, Ana Omahen, Maud Le Mee, Filipa Bento in Inês Almeida
Letnik in smer študija: 3. letnik, Moda in tekstilije
Mentorica oblikovanja: izr. prof. Matea Benedetti
Strokovna pomoč pri izdelavi: Lidija Rotar
Vodja aktivnosti v sklopu programa Ekošole: izr. prof. dr. Damjana Celcar
Foto: Karin Golobič, Valeria Arkhypova, Jure Makovec/LJFW
Razstava: OdejaUP, Fakulteta za dizajn, februar-september 2023
Modna revija: LJFW 2023, oktober 2023, Ljubljana
Nagrada Ekošole: Priznanje za zasnovo oziroma oblikovanje trajnostne rešitve v šolskem letu 2022/23 – Oblikovalski izziv programa Ekošole, 2023

Študentke so s projektno nalogo »OdejaUP« – Ponovna uporaba in preoblikovanje tekstilnih ostankov podjetja Odeja, sodelovale v projektu Krožnost je naša priložnost in Oblikovalskem izzivu, ki ga organizira program Ekošola. Odpadni material prešitih odej podjetja Odeja d.o.o. so študentke preoblikovale v unikatne visoko modne in tehnično dovršene obleke s korzetom. Za spodnji del obleke so uporabile različne tekstilne ostanke podjetja Odeja, zgornji del obleke pa so razvile na podlagi konstruiranja steznika (korzeta). Nastale unikatne visoko modne obleke s korzetom, so odraz krožnega pristopa v oblikovanju in so bile nagrajene s priznanjem Ekošole za zasnovo oziroma oblikovanje trajnostne rešitve v Oblikovalskem izzivu: oblikujmo krožno, oblikujmo trajnostno. 2. oktobra 2023 so krožne rešitve projekta OdejaUP bile predstavljene na modni reviji Fakultete za dizajn, ki je potekala v sklopu Ljubljanskega tedna mode (LJFW 2023) pred Centrom Rog in so požele številno zanimanje.
https://fd.si/krozne-resitve-za-trajnostno-prihodnost-priznanje-projektu-odejaup.html

Upcycled men’s suits

Moške obleke v novi podobi

Študenti: Eva Glavan, Neža Vetrih, Aleksandra Lazić, Marija Stojkovska, Manca Udovič, Nadja Arhar
Letnik in smer študija: 3. letnik, Moda in tekstilije, 2021/22
Mentorica: izr. prof. Matea Benedetti
Strokovna pomoč: Lidija Rotar
Foto: Valeria Arkhypova
Modna revija: LJFW 2022, april 2022, Ljubljana
Nagrada Ekošole: Priznanje za zasnovo oziroma oblikovanje trajnostne rešitve: Krožno gospodarstvo in oblikovalski izziv programa Ekošole, 2022

Nadgradnja ali “Upcycling” oblačil je oblika izdelave oziroma predelovanje starih ali odvrženih oblačil v nove dizajne. Študenti so zavržena oblačila, kot so moške obleke, ki so sestavljene iz suknjiča, hlač, telovnika ter kravate, preoblikovali v unikatne oblačilne izdelke z bogatimi ročno izdelanimi detajli.

S takim načinom nadgradnje starih oblačil, so študenti na kreativen način spremenili prvotni namen moških oblek, in jim podaljšali življenjsko dobo.

Razstava: Mednarodni teden oblikovanja “GoingGreenGlobal Design Week”, HDMI, februar-marec 2022, Ljubljana

Razstava: Trajnostni pogledi, oktober 2022-april 2023, Fakulteta za dizajn, Ljubljana

Re-Couture in Jeans

Redizajniranje odpadnega jeansa v visoko modne dizajne

Študenti: Lan Krebs, Pia Šilec, Meta Rogelj, Tamara Zorman, Teja Kovič, Lucija Lončar, Ema Šakić, Nina Nagode, Nagaya Florjan Gorjup, Tjaša Podhraški
Letnik in smer študija: 3. letnik, Tekstilije in oblačila, 2020/21
Mentorica: izr. prof. Matea Benedetti
Strokovna pomoč: Lidija Rotar
Foto: Maša Pirc/Layerjeva hiša/Bien 2021, Lan Krebs, Pia Šilec
Razstava: Bienale tekstilne umetnosti, BIEN 2021, 26.5.-14.8.2021, Globus, 3. nadstropje, Kranj
Razstava: Ustvarjalni prepleti 2020/21, 19.10.-14.11.2021, Galerija Društva likovnih umetnikov Ljubljana – DLUL, Ljubljana
Razstava: Galerija Kar=In, Ljubljana

Dela študentov predstavljajo zavedanje problema hitre mode, množične proizvodnje in potrošnje, odpadkov tekstilnih izdelkov in oblačil ter problematike tekstilne industrije, ki se umešča med največje onesnaževalce okolja. Denim ima dolgo zgodovino in se je v skladu z modo preoblikoval v različne oblike. Gojenje in pridelava bombaža, barvanje in ostale obdelave denima imajo velik vpliv na okolje, tako z vidika porabe vode kot onesnaževanja in izkoriščanja naravnih virov.

Študenti so zavržena oblačila iz jeansa preoblikovali in reproducirali po določeni predlogi oblačila visoke mode v unikatne in voluminozne kreacije, izdelane iz starih jeans hlač, srajc in suknjičev ter belega bombaža. Bogati ročno izdelani detajli, volani in dovršeno krojenje, so delo reprodukcije ene izmed visoko modnih Diorjevih kolekcij.

Nagrada Ekošole: Oblikovalski izziv programa Ekošola za mlade: oblikujmo trajnostno, oblikujmo krožno, ki je potekal v sklopu projekta E-SPACE: Ekošola spodbuja krožno gospodarstvo, 2021

BLACK

Študenti: Vid Badalič, Ajlana Džafić, Martina Vogel, Nina Treven, Ulla Podnar, Saša Židov, Karin Golobič, Lara Turnšek, Gaja Zadravec
Letnik in smer študija: 2. letnik, Moda in tekstilije
Mentor: izr. prof. Metod Črešnar MA CSM
Strokovna pomoč: Lidija Rotar
Modna revija: LJFW 2023, oktober 2023, Ljubljana
Razstava: Fakulteta za dizajn, november 2023 – februar 2024
Foto: Jure Makovec/LJFW

Črna, povezana z močjo, eleganco, prestižem, erotiko, glamurjem … skrivnostna, enostavna, prefinjena, stroga, krepostna … in vedno aktualna. Christian Dior je nekoč izjavil: ” Črno lahko nosiš kadarkoli, ne glede na leta. Lahko si jo izbereš skoraj za vsako priložnost.” ” Ko bom našla barvo temnejšo od črne, jo bom nosila. Vse do takrat nosim črno”. K temu je bila zavezana Coco Chanel.

Srečevanja na ulicah Kranja

Letnik in smer študija: 2. letnik, Tekstilije in oblačila, 2020/21
Mentorja: izr. prof. Metod Črešnar MA CSM, viš. pred. Martina Šušteršič (tekstilni vzorci) Strokovna pomoč pri izdelavi pelerin: Lidija Rotar
Pomoč pri stajlingu: izr. prof. Metod Črešnar MA CSM
Tisk: Žolna Šport
Foto: Maša Pirc/Layerjeva hiša/Bien 2021, Mimi Antolovič /LJFW
Razstava: Bienale tekstilne umetnosti, BIEN 2021, 26.5.-14.8.2021, Globus, 3. nadstropje, Kranj, TAM TAM plakati po Kranju
Modna revija: LJFW 2022, april 2022, Ljubljana

Vzorci so nastali kot inspiracija sprehoda po kranjskih ulicah, trgih in mostovih. Oblikovani so s sodobnimi pristopi gradnje vzorcev ter v upoštevanju barvnih trendov za prihajajočo modno sezono. Inspiracije za vzorce so študentje črpali v mestu Kranj, njegovi zgodovini, rastlinstvu in živalstvu, predvsem pa v njegovi arhitekturi, mostovih trgih in ulicah.

Esenca Kranja, ki jo predstavlja zgodovinska arhitektura mesta ter njegovi prebivalci – znani in anonimni, zgodovinske osebnosti in sedanji prebivalci, se skozi vzorce prepletajo z detajli urbanega mestnega jedra; inserti zgradb, arhitekturni detajli, mestne posebnosti, urbano rastlinje v kombinacijah s trdimi in hladnimi materiali, sprehajalci in prebivalci ter mestni utrip. Vzorci, oblikovani skozi dojemanje posameznega individuuma in njegovega notranjega kreativnega sveta so pester nabor mlade generacije modnih in tekstilnih oblikovalcev, ki gledajo na svet z drugačne perspektive.

REsrajca

Študenti: Špela Perc, Armin Ferizović, Ana Omahen, Jure Meglič, Anja Kokalj, Gaja Zadravec, Lara Turnšek, Eva Rogl Mežnar, Karin Golobič, Edita Kapš Šikonja
Letnik in smer študija: 1. letnik, Moda in tekstilije, 2020/21
Mentorica: izr. prof. Matea Benedetti
Strokovna pomoč: Lidija Rotar
Pomoč pri stajlingu: izr. prof. Metod Črešnar MA CSM (modna revija LJFW), Edita Kapš Šikonja in Eva Rogl Mežnar (za objavo v Glossu)
Foto: Marijo Županov (za Gloss), avtorji / Mimi Antolovič /LJFW
Objava editoriala v reviji Gloss, januar 2023

Moške srajce so kosi oblačil, ki se pogosto znajdejo na odlagališčih ali ostajajo v omarah in čakajo na novo priložnost. Z namenom, da odvečnim moškim srajcam damo novo priložnost, smo se na Fakulteti za dizajn lotili projekta preoblikovanja in nadgradnje le-teh. Študenti so zavržene ali odvečne moške srajce preoblikovali v zanimive kreacije, ki smo jih predstavili na modni reviji „Modni sprehod po Ljubljani“ ljubljanskega tedna mode (LJFW 2022). Pri preoblikovanju oziroma redizajniranju so se študenti posluževali različnih ročnih tehnik preoblikovanja in manipulacij tekstilij, drapiranja, razreza in spajanja delov moških srajc ter vključevali različne ročne tekstilne tehnike.

Razstava: Trajnostni pogledi, Fakulteta za dizajn, oktober 2022-april 2023

Razstava: Mednarodni teden oblikovanja “GoingGreenGlobal Design Week”, HDMI, februar-marec 2022, Ljubljana

VSI DRUGAČNI_VSI ENAKOPRAVNI

Študenti: Zala Ekart, Karin Glavina, Lovro Kranjc, Aida Mustafić, Klara Slemenšek, Geja Šušteršič, Maša Vajd, Aneja Vaupotič, Natalija Vrhovnik
Letnik in smer študija: 1. letnik, Moda in tekstilije
Mentorici: izr. prof. Tanja Devetak, gostujoča predavateljica prof. Ljiljana Petrović
Strokovna pomoč: Lidija Rotar
Razstava: Bienale tekstilne umetnosti, BIEN 2023, 31.5.-10.8.2023, Kranj (Globus, 3. nadstropje)
Foto: Maša Pirc/ BIEN 2023
Modna revija: LJFW 2023, oktober 2023, Ljubljana
Foto: Jure Makovec / LJFW 2023

Konceptualna zasnova izhaja iz kratkega zbiranja in soočenja idej. Vsak od študentov je imel na voljo minuto, da zapiše deset besednih asociacij na besedo migracije. Besede, ki so se najbolj pogosto in največkrat pojavljale, so študenti vzeli za osnovo skupnega miselnega vzorca. Na licu in hrbtni strani filca so z mešanimi tehnikami besede prenesli v vizualne oblikovalske prispodobe. Ustvarjene forme se opirajo na princip ničnega odpadka.

Lost#but#not#Found

Študenti: Aida Mustafić, Geja Šušteršič, Jennifer Dauti, Lovro Kranjc, Zala Ekart, Maša Vajd
Letnik in smer študija: 1. letnik, Moda in tekstilije
Mentorica: izr. prof. Tanja Devetak
Razstava: Bienale tekstilne umetnosti, BIEN 2023, 31.5.-10.8.2023, Kranj (Globus, 3. nadstropje)
Foto: Maša Pirc/ BIEN 2023

Kvačkanje je rokodelska tehnika, ki zaradi narave snovanja omogoča ustvarjalcu sprotno prilagajanje forme konceptualni zasnovi brez posebnega načrtovanja oblikovalskega procesa. Študenti so v nalogi raziskovali izrazne razsežnosti tehnike z vključevanjem pristopa ničnega odpadka. Eksperimentalne oblačilne forme so izhajale iz enostavne forme črke T, povzete po ploskovnem izrisu T-shirt majice. Koncepti oblikovalskih zasnov temeljijo na raziskovanju pomena sonca v abstraktnem simbolnem kontekstu kot so npr. črne luknje in nastanek sonca, poškodbe na koži zaradi vpliva sonca, religije idr.

Duhovi preteklosti

Študenti: Ferizović Armin, Goloboč Karin, Jeretina Katja, Edita Kapš Šikonja, Kokalj Anja, Meglič Jure, Omahen Ana, Perc Špela, Rogl Mežnar Eva, Šekelj Julija, Turnšek Lara, Zadravec Gaja, Žunec Sara
Letnik in smer študija: 1. letnik, Moda in tekstilije, 2020/21
Foto: Maša Pirc / Layerjeva hiša/BIEN 2021, avtorji (študenti FD), Mimi Antolovič /LJFW
Razstava: Bienale tekstilne umetnosti, BIEN 2021, 26.5.-14.8.2021, Globus, 3. nadstropje, Kranj
Razstava: Ustvarjalni prepleti 2020/21, 19.10.-14.11.2021, Galerija Društva likovnih umetnikov-DLUL, Ljubljana
Modna revija: LJFW 2022, april 2022, Ljubljana

Dela študentov izhajajo iz preoblikovanja kroga, kvadrata in trikotnika z uporabo različnih pristopov v strukturiranju površine, ki postane nosilec ustvarjanja oblačilne forme. Inspiracija je temeljila na razvoju prostorskih struktur, ki so odraz kreativnega in inovativnega pristopa k raziskovanju različnih možnosti manipulacij tekstilij.

Študentje so pri kreiranju instalacije raziskovali različne načine združevanja in prostorskega strukturiranja geometrijskih likov kroga, kvadrata in trikotnika v oblačilne forme, pri čemer osnovnih likov iz katerih so nastali ni več mogoče neposredno prepoznati. V realizacijo form so vključevali različne poznane tehnološke načine strukuriranja, ki so jih nadgradili s svojimi intervencijami in inovacijami v prostorskih rešitvah. Pri razvoju strukture površine so sledili ideji ponovljivosti osnovnega oblikovnega gradnika. Rezultat so oblačilne podobe z izrazito strukturirano površino, ki postane nosilec in določevalec formiranja same forme. Pri razvoju oblačilne forme se študentje niso osredotočali na funkcionalni značaj oblačila, temveč na eksperimentalno strukturiranje materiala z razvojem analitičnega pristopa k iskanju inovativnih rešitev za doseganje likovnih tekstilnih kompozicij, kot odraz njihovega avtorskega oblikovalskega podpisa.

Propad industrije

Vizualni premislek o možnostih tekstilne industrije

Študenti: Eva Rogl Mežnar, Gaja Zadravec, Lara Turnšek, Karin Golobič, Anja Kokalj, Špela Perc
Mentorica: izr. prof. Tanja Devetak
Strokovna pomoč: Lidija Rotar, Olga Marguč
Foto: Maša Pirc/Layerjeva hiša/BIEN 2021, avtorji (študenti FD)
Razstava: Bienale tekstilne umetnosti, BIEN 2021, 26.5.-14.8.2021, Grad Khislstein, Kranj

Slovenska oblačilna in tekstilna industrija se je razvila iz tradicije obratov, ki so obstajali med obema svetovnima vojnama. Večina podjetij je nastala na podlagi manufakturnih oz. obrtnih delavnic, ki so jih po drugi svetovni vojni nacionalizirali oz. so jih lastniki podarili državi, ali pa so bila ustanovljena na podlagi tekstilne tradicije v okolju in potrebe po vključevanju ženske delovne sile v procese industrializacije.

Dela raziskujejo različne vidike razumevanja propada tekstilne industrijske panoge. Naloge so se navezovale na raziskovanje lastne avtorske identitete, iskanja kulturnih korenin posameznice in njene oblikovalske vpetosti v sodobna razmišljanja o pomenu oblačilne industrije danes. Nastale forme so rezultat iskanja tehnoloških postopkov, ki presegajo okvire izdelave funkcionalnih oblačil. So odgovor na izzive trenutka in prostora nastanka ter vizualni premislek o možnostih, ki jih ponuja bogata oblačilna in tekstilna tradicija v Sloveniji.

K(d)OVID(i)19

Študenti: Aleksandra Lazić, Manca Udovič, Nadja Arhar, Urška Kitak, Eva Glavan, Lucija Srebre, Neža Vetrih, Marija Stojkovska
Letnik in smer študija: 1. letnik, Tekstilije in oblačila
Mentorica: izr. prof. Tanja Devetak
Razstava: Virtualna razstava v sklopu Mesec mode v muzeju, Pokrajinski muzej Maribor, maj 2020

V času popolne ustavitve javnega življenja zaradi epidemije v začetku letnega semestra šolskega leta 2019/2020 so študentje 1. letnika raziskovali nove pristope k ustvarjalnemu procesu. Omejitve gibanja, uporabe materiala in izdelave so študentje izkoristili kot prednosti in ne kot omejitve. Raziskovali so formiranje posameznikove in kolektivne identitete, odnos med oblačilom in telesom in oblačilom in prostorom. Pri razvoju oblikovne ideje so eksperimentirali v postopkih izdelave in uporabljenih tehnikah. Razvite oblikovne oblačilne instalacije so tako neposreden vizualni zapis časa in prostora njihovega nastanka. Razmišljujoč, kreativen in inovativen pristop k oblikovalskemu procesu je viden v razvoju form in struktur zaključene naloge.