Prostorske tekstilije _Sonce_

Študenti: Leana Stasny Kernjuš, Marija Stojkovska, Lara Turnšek, Eva Glavan, Ana Omahen, Karin Golobič, Eva Rogl Mežnar
Letnik in smer študija: 3. letnik, 1. letnik (magistrski študij), Moda in tekstilije
Mentorica: doc. Jana Mršnik
Foto: Maša Pirc/Layerjeva hiša/BIEN 2023, doc. Jana Mršnik
Razstava: Bienale tekstilne umetnosti, BIEN 2023, 31.5.-10.8.2023, Kranj (Globus, 3. nadstropje, Layerjeva hiša, Klet Mestne hiše), 2.6.-31.8.2023, Škofja Loka (Loški muzej)
Razstava: Ustvarjalni prepleti 2022/23, 7.11.-19.11.2023, Galerija Društva likovnih umetnikov Ljubljana – DLUL, Ljubljana
Donacija materiala za svetlobno tekstilijo Leane Stasny Kernjuš: Snovtex, d.o.o.

Reciklaža in nadciklaža tekstilnih odpadkov sta v zadnjih letih postala pomembna in zaželena trajnostna elementa pri oblikovanju in izdelavi tekstilnih izdelkov. Študentke so na temo Sonca raziskovale različne tehnike snovanja prostorskih tekstilij, tako klasične in uporabne kot eksperimentalne, odpadne tekstilne kose pa kombinirale tudi z drugimi materiali. Vsak izdelek je predstavljal avtoričin oseben zapis in njeno lastno interpretacijo pomena sonca, ki se je preko intimnih izpovedi odražala na različnih, tudi simbolnih ravneh. 

Življenje oblik

Študenti: Manca Udovič, Eva Glavan, Karin Golobič, Klemen Ožbolt, Anže Turk, Leana Štasny Kernjus
Letnik in smer študija: 3. letnik, 1. letnik (magistrski študij), Moda in tekstilije, Dizajn management (2. in 3. letnik)
Mentorica: doc. Jana Mršnik
Foto: Maša Pirc/ BIEN 2023
Razstava: Bienale tekstilne umetnosti, BIEN 2023, 31.5.-10.8.2023, Kranj (Globus, drevesa po Kranju)

Narava s svojo živostjo je bila izhodišče za oblikovanje tekstilnih vzorcev, katerih osnovni namen je bila uporaba v prostoru. Vzorci so bili osnovani na avtorskih fotografijah, ročnih risbah in kolažiranjih, ki so jih študenti digitalno preoblikovali v barvite predloge za digitalni tisk. Tekstilni vzorci so bili predstavljeni v Kranju na bienalu tekstilne umetnosti BIEN 2023 in sicer v dveh delih: kot slike na steklenem vhodu stavbe Globus ter kot tekstilne gamaše mestnih dreves, ki so usmerjale korak k razstavam bienala.

 

Sončni tisk

Študenti: Timotej Čerček, Danijel Lenarčič, Maja Huter, Tina Margon, Ema Šoštarič, Ana Omahen, Ajlana Džafić
Letnik in smer študija: 2. letnik, Moda in tekstilije, Notranja oprema, Vizualne komunikacije
Mentorica: doc. Jana Mršnik 
Foto: Maša Pirc / BIEN 2023
Razstava: Bienale tekstilne umetnosti, BIEN 2023, 31.5.-10.8.2023, Kranj (Layerjeva hiša)
Razstava: Ustvarjalni prepleti 2022/23, 7. – 19. november 2023, Galerija Društva likovnih umetnikov Ljubljane – DLUL, Ljubljana
Razstava: Urban October, Fakulteta za dizajn, september-oktober 2023

Sončni tisk ali cianotipija je vrsta rezervnega vzorčenja, pri katerem kemikalije, nanesene na površino, reagirajo s sončno svetlobo. Ime izhaja iz značilne modre barve, ki nastane pri izpostavljenosti UV svetlobi. Študenti so raziskovali različne načine ustvarjanja motivov, pri katerih so izhajali bodisi iz ročne risbe bodisi iz fotografije. Izhodišča so črpali pretežno iz svojih osebnostnih karakteristik, motive pa digitalno pretvorili v ustrezne predloge za vzorčenje na tekstil. Nastali tekstilni kosi predstavljajo osebne, včasih premišljene, večkrat pa tudi spontane in nepričakovane likovne zapise.

Učenje z naravo

Študenti: Tiffani Markizeti, Timotej Čerček, Tara Dobravec, Jerca Šlosar, Ana Omahen, Liza Parazajda, Gaja Zadravec

Letnik in smer študija: 2. letnik, Moda in tekstilije, Notranja oprema, 2021/22

Mentorici: doc. Jana Mršnik, doc. Tamara Hajdu

Razstava: Ustvarjalni prepleti 2021/22, 11. oktober – 6. november 2022, Galerija Društva likovnih umetnikov Ljubljane – DLUL, Ljubljana

Osrednja tema raziskovanja z naslovom »Learning Through Nature« je študente vodila pri oblikovanju avtorskih tekstilnih svetil. Ognjevarni tekstilni material Trevira CS je tudi tokrat predstavljal medij za oblikovanje sodobne, lasersko izrezane čipke, katere elementi povzemajo vsebine letnih časov.

Svetila so poklon jeseni, ki naj bi kot letni čas zaradi globalnega segrevanja počasi izginjala. Istočasno širše osvetljujejo tematiko trajnostnega razvoja, ki jo uresničujejo s tehnologijo laserskega reza ter elementi nadciklaže.

Pomoč: RogLab (laserski izrez), Maori (Trevira CS)
Foto: Maša Pirc/BIEN 2023, Damjana Celcar

 

 

Refleksije

Študenti: Jennifer Dauti, Zala Ekart, Lovro Kranjc, Anja Krmelj, Aida Mustafić, Geja Šušteršič, Aneja Vaupotič, Natalija Vrhovnik, Vid Badalič, Nina Treven, Martina Vogel, Saša Židov
Letnik in smer študija: 1. letnik, Moda in tekstilije
Mentorica: viš. Pred. Martina Šušteršič
Foto: Maša Pirc/ BIEN 2023
Razstava: Bienale tekstilne umetnosti, BIEN 2023, 2.6.-31.8.2023, Škofja Loka (Loški muzej)

Študenti so raziskovali odnose med različnimi tekstilnimi materiali in tradicionalnimi ročnimi tehnikami, značilnimi za slovenski prostor in zgodovino pojava ročnih tehnik v slovenskem prostoru. Pri izdelavi naloge večjega formata jih je kot glavni navdih vodilo sonce. Makramé, tkanje, kvačkanje, pletenje in polstenje dajejo širok spekter različnih tekstur, teže, lahkotnosti in prosojnosti. Refleksije, ki nastajajo ob prosevanju in plastenju del ter pronicanju sončne svetlobe skoznje, so svojevrsten odsev dojemanja različnih vplivov sonca na človeka in okolje.

Prostorske tekstilije _ Voda_

Študenti: Pia Šilec, Lan Krebs, Teja Kovič, Aja Kocjančič, Nagaya Florjan Gorjup

Letnik in smer študija: 3. letnik, Tekstilije in oblačila

Mentorica: doc. Jana Mršnik

Foto: Maša Pirc/Layerjeva hiša/BIEN 2021, doc. Jana Mršnik

Razstava: Bienale tekstilne umetnosti, BIEN 2021, 26.5.-14.8.2021, Globus, 3. nadstropje, Kranj

Razstava: Ustvarjalni prepleti 2020/21, 19.10.-14.11.2021, Galerija Društva likovnih umetnikov Ljubljana – DLUL, Ljubljana

Študenti so znotraj krovne teme Transformation, ki se nanaša na savski otok (Majdičev log v Kranju), raziskovali tekstil v prostoru. Izhajali so iz fotografij naravnega in urbanega okolja Kranja, njihove elemente pa preko različnih tekstilnih tehnik prevajali v prostorske gradnike. Nastale tekstilne rešitve z umestitvijo v prostor zaživijo kot sodobni tekstilni paravani. Poleg tekstilnih materialov so vključeni tudi netekstilni, ki kot pomožni tehnični ali likovni elementi dopolnjujejo tekstilno celoto.

Čeprav v svojem izhodišču prostorski paravani, so nastale tekstilne kreacije rezultat individualnih in povsem osebnih pristopov k tekstilnemu oblikovanju, razumevanju prostora ter občutenju tekstila kot materije in medija izražanja. Tekstil je predstavljen kot večplasten medij, ki z umestitvijo v prostor zaživi v svojih kvalitetah večplastnosti, prosojnosti, gibljivosti, zračnosti.

Kolekcije vzorcev za posteljnino

“Learning From Nature”

Študenti: Anže Turk, Klemen Ožbolt, Leana Štasny Kernjus, Manca Udovič, Karin Golobič, Eva Glavan

Letnik in smer študija: 3. letnik Dizajn management,  2. letnik Moda in tekstilije, 3. letnik Moda in tekstilije, 1. letnik magistrski študij Moda in tekstilije; 2021/22

Mentorica: doc. Jana Mršnik

Foto: Jana Mršnik

Kolekcije vzorcev za posteljnine so nastale v sklopu projekta, ki ga so ga študenti različnih smeri razvijali na temo zdravega spanja. Vzorci so rezultat individualnih in povsem osebnih pristopov k oblikovanju vzorcev. Vsak študent je na sebi lasten način interpretiral vsebine iz človekovega življenja in narave, njihove elemente pa preko ročne risbe, fotografije in digitalizacije prevajal v ploskovne likovne kompozicije.

Razstava: Kakor si bomo postlali, tako bomo spali, sejem Ambient, 5. – 9. oktober 2022, Ljubljana

Tekstilni vzorec v prostoru

Študenti: Valentina Kolander, Nadja Arhar, Aleksandra Lazič, Manca Udovič, Lan Krebs, Pia Šilec, Nagaya Florjan Gorjup, Meta Rogelj, Tjaša Podhraški, Lucija Lončar, Nina Nagode, Tamara Zorman, Teja Kovič

Letnik in smer študija: 3. letnik in 1. letnik mag. študija, Tekstilije in oblačila

Mentorica: doc. Jana Mršnik

Foto: doc. Jana Mršnik, Maša Pirc/Layerjeva hiša/Bien 2021

Razstava: Bienale tekstilne umetnosti, BIEN 2021, 26.5.-14.8.2021, Globus, 3. nadstropje, Kranj, TAM TAM plakati po Kranju in Ljubljani

Študenti so znotraj krovne teme Transformation, ki se nanaša na savski otok v Kranju, raziskovali tekstilni vzorec. Izhajali so iz fotografij naravnega in urbanega okolja Kranja, njihove elemente pa preko ročne risbe, njene digitalizacije in uporabe računalniških programov prevajali v različne ploskovne likovne kompozicije.

Večinoma izhajajoč iz vizualnih elementov vode – Save, Kokre ter okoliškega rastlinja, so vzorci prvenstveno namenjeni za uporabo v interierju. Nastale likovne kompozicije so rezultat individualnih in povsem osebnih pristopov k oblikovanju vzorca. Vsak študent je na sebi lasten način interpretiral elemente in vsebine tega pomembnega dela Kranja, ki je bil v svoji zgodovini deležen številnih vizualnih in vsebinskih preobrazb.

Razstava: Ustvarjalni prepleti 2020/21, 19.10.-14.11.2021, Galerija Društva likovnih umetnikov Ljubljane, Ljubljana

Svetloba v čipki

Študenti: Aleksandra Lazić, Manca Udovič, Nadja Arhar, Urška Kitak, Iva Berendijaš, Tjaša Bolčina, Vita Brovč, Anamarija Čuden, Demetra Jarc, Teja Koren, Nika Korez Meh, Urška Laznik, Brina Lukić, Monika Plemelj, Kristina Stepan, Urška Savšek, Vesna Čas, Josip Babić, Kandida Bitežnik, Špela Bogataj, Ajda Kecelj, Lara Vita Klinc, Katja Kobal, Kaja Kolar, Ingrid Kolenc, Karin Leban, Luka Vesel, Mana Marko, Žan Luka Mlinar, Neža Cugmas, Eva Šintler, Ana Šuperger, Lara Tominec, Nina Vidmajer, Maja Zupanc

Letnik in smer študija: 2. letnik, Moda in tekstilije, Notranja oprema, 2020/21

Mentorici: doc. Jana Mršnik, doc. Tamara Hajdu

Pomoč: RogLab (laserski izrez), Maori (Trevira CS)

Foto: avtorji (študenti FD), Maša Pirc/Layerjeva hiša/Bien 2021

Razstava: Bienale tekstilne umetnosti, BIEN 2021, 26.5.-14.8.2021, Rovi pod starim Kranjem, Medprostor Layerjeve hiše, Izložba Kèlekè, Izložba Turistično informacijskega centra, Klet Mestne hiše Gorenjskega muzeja, Kranj

Kranjski rovi so predstavljali likovno in vsebinsko izhodišče pri oblikovanju tekstilnega svetlobnega telesa. Študenti so raziskovali tehniko laserskega reza, s katerim so iz ognjevarne tekstilije Trevira CS izdelali čipko. Črna in bela barva tekstilnega materiala na eni strani ilustrirata temačnost obdobja, v katerem je bilo zaklonišče zgrajeno, po drugi strani pa navdajata z upanjem v svobodo.

Sodobne interpretacije čipke kot »luknjičaste tvorbe« so rezultat samostojnih in osebnih pristopov k oblikovanju vzorca, preko katerega je vsak študent na sebi lasten način ilustriral elemente in vsebine te podzemne kranjske znamenitosti. Nastale svetlobne kreacije so funkcionalni in uporabni izdelki, ki poleg tematske vsebine vsak zase predstavljajo študentov avtorski podpis, njegov odnos do estetike ter način razumevanja tekstila kot ustvarjalnega medija. Pri projektu so sodelovali tako študenti oblikovanja tekstilij kot tudi notranje opreme, kar je pripomoglo k pestrosti pristopov in raznolikosti značajev posameznih izdelkov ter same obravnave in uporabe tekstilnega materiala.

Razstava: Ustvarjalni prepleti 2020/21, 19.10.-14.11.2021, Galerija Društva likovnih umetnikov Ljubljane – DLUL, Ljubljana

Razstava: Galerijski prostor v HDMI, Ljubljana, 2021

BIEN 2020

BIEN 2020 je poklon tekstilni zgodovini Kranja in prelomni dogodek, ki odpira pomembna vrata sodobni tekstilni ustvarjalnosti. Na veliki razstavi v kateri glavno vlogo odigra tekstil, je sodelovalo 136 študentov s Fakultete za dizajn, pridružene članice Univerze na Primorskem in Naravoslovnotehniške fakultete Univerze v Ljubljani, ki so se v starem delu Kranja predstavili z dvanajstimi projekti.

Na Fakulteti za dizajn smo se z mentorji projektnih nalog lotili na smeri oblikovanje tekstilij in oblačil ter notranja oprema. Rezultati nastalih projektov so bili na ogled na petih lokacijah v starem delu Kranja od 12. 6. do 5. 7. 2020.

V Kavarni Khislstein 12.56 so za dober spomin poskrbeli študenti 1. letnika smeri Tekstilije in oblačila. S projektom »Vtkani spomini« so nas spomnili na dediščino sitarstva in ročne tekstilne tehnike. Njihov tekstilni jezik je naraven in umirjen, kljub tematikam, ki se razprostirajo vse od bridkosti 2. svetovne vojne do prešernih portretov znamenitih gorenjskih pesnikov.

V Layerjevi hiši so bili razstavljeni pleteni stoli, ki vsak na svoj način v barvitem in veselem jeziku pripovedujejo zgodbe odsluženih in zavrženih stolov. Stole »Pripovedovalce zgodb« so oblikovali študenti 2. letnika smeri Tekstilije in oblačila, ki so svoje ideje črpali iz mesta Kranj in njegove tekstilne dediščine.

V popolni belini so nas v trgovini Keleke nagovarjale sodobne čipke študentov 2. letnika smeri Tekstilije in oblačila ter Notranja oprema s projektom »Čipka in prostor«. O čipki pripovedujejo v jeziku laserskega reza in narečju tekstilije Trevira CS, ki je priljubljena v tekstilni govorici opremljanja notranjih prostorov. Nekoliko bolj črno-belo, a nič manj veselo, so se izrazile študentke 3. letnika smeri Tekstilije in oblačila, ki so se predstavile v kleti Mestne hiše Gorenjskega muzeja s svojimi »Prostorskimi tekstilijami« in tekstilnimi vzorci za interier. Nadvse zanimiv ambient, za katerega smo imeli to čast, da je bila naša razstava njegov prvi dogodek, se tudi likovno ujemal s predstavljenimi stvaritvami. V sestavljivih, v prostoru visečih tekstilnih paravanih, so brenčale miroljubne kranjske sivke, vijugale pletilne petlje ter ropotale kretnice 150-let stare kranjske železnice.

Vtkani spomini

Študenti: Aleksandra Lazić, Lucija Srebre, Manca Udovič, Marija Stojkovska, Eva Glavan, Urška Kitak, Nadja Arhar, Neža Vetrih

Letnik in smer študija: 1. letnik, Tekstilije in oblačila

Mentorici: Martina Šušteršič, višji pred., doc. Almina Durakovič

Foto: Maša Pirc/Layerjeva hiša/Bien 2020, Ana Stojkovska

Razstava: BIEN 2020, 12.6.-5.7.2020, Kavarna Khislstein 12.56, Kranj

Študenti so oblikovali zaslone in paravane na tematiko mesta Kranj in okolice ter dediščine sitarstva. Na lesenih paravanih so nastale tekstilne kompozicije v različnih kombinacijah ročnih tehnik, ki odražajo inspiracije Kranja in okolice, njegovih prebivalcev, zgodovine, arhitekture, narave, dediščine itd. Osnovna uporabljena vezava je bila vezava platno, v kateri so bile stkane tudi mrežice sit, ki so predstavljala izhodišče oblikovanja končnega izdelka.

Študenti so raziskovali različne ročne tehnike, od tkanja, polstenja in pletenja do makrame tehnike. Veliko uporabljenih materialov je naravnega izvora, bombaž, volna, vrv, les, kovina. Prav tako so barve v bolj umirjenih, naravnih tonih.

Pripovedovalci zgodb

Študenti: Lan Krebs, Pia Šilec, Meta Rogelj, Nina Nagode, Tamara Zorman, Nagaya Florjan Gorjup

Letnik in smer študija: 2. letnik, Tekstilije in oblačila

Mentorja: Martina Šušteršič, višji pred., izr. prof. Metod Črešnar

Foto: avtorji (študenti FD)

Razstava: BIEN 2020, 12.6.-5.7.2020, Layerjeva hiša, Kranj

Glavno vodilo pri izdelavi izdelkov je bilo preoblikovanje zavrženih stolov. Inspiracija za izdelavo stola je bilo mesto Kranj s svojo okolico in tekstilno dediščino. Študenti so iskali inspiracije v predelavi konjske žime, ki je bila osnovni material za izdelavo sit. Barvanje žime, prepletanje kombinacij barv in vpenjanje na okvir, so bila temeljna vodila pri implementaciji tekstilnega materiala na že izdelan in v ta namen predelan končni izdelek.

Čipka in prostor

Študenti: Kaja Urankar, Neja Ferenc, Ina Kotnik, Kaja Štucin, Nataša Klemenc, Tajda Lepener, Pia Frelih, Iva Pehar, Maja Marija Križan, Lan Krebs, Pia Šilec, Iza Pajić, Tamara Zorman, Petra Štajnar, Arantxa Saborit Ribeles, Nagaya Florjan

Mentorici: doc. Jana Mršnik, doc. Tamara Hajdu

Foto: avtorji (študenti FD)

Razstava: BIEN 2020, 12.6.-5.7.2020, Kèlekè, Kranj

Razstava: Ustvarjalni prepleti, 26.8.-13.9.2020, Galerija DLUL, Ljubljana

Študenti so v tehniki laserskega reza oblikovali izdelek za interier, pri katerem so interpretirali čipko kot pomemben del slovenske kulturne dediščine. Rezultat je svetilo ali paravan, vsi pa so izhajali iz ognjevarnega materiala Trevira CS, priljubljenega v oblikovanju interierjev.

Pomoč pri laserskem rezu: RogLab

Trevira CS: Maori d.o.o.

Prostorska tekstilija

Študenti: Hana Jerlah, Monika Primc, Katja Tonković, Maja Vranjek 

Letnik in smer študija: 3. letnik, Tekstilije in oblačila

Mentorica: doc. Jana Mršnik

Foto: doc. Jana Mršnik

Razstava: Bien 2020, Klet Mestne hiše, Gorenjski muzej, 12. 6. – 5. 7 . 2020, Kranj 

Študentke so izhajale iz avtorskih fotografij iz naravnega ali urbanega okolja, ki so vsebovale kontrastne elemente, bodisi med svetlobo in senco bodisi med toplimi in hladnimi barvnimi polji. Elemente na fotografiji so z uporabo različnih načinov modeliranja prevedle v prostorske gradnike. Rezultati so tekstilne strukture, prostorske čipke, ki so se v vseh primerih razvile v modularno kompozicijo.

Razstava: Ustvarjalni prepleti, 26. 8. – 13. 9. 2020, Galerija DLUL, Ljubljana

Razstava: Alpska modna industrija-ALMIRA, Preteklost oblikuje sedanjost, Galerija Šivčeva hiša, 5. 8. – 31. 12. 2020, Radovljica

Kranj v tekstilnem vzorcu

Študenti: Hana Jerlah, Monika Primc, Katja Tonković, Maja Vranjek

Letnik in smer študija: 3. letnik, Tekstilije in oblačila

Mentorica: doc. Jana Mršnik

Razstava: Bien 2020, Klet Mestne hiše, Gorenjski muzej, 12. 6. – 5. 7. 2020, Kranj

Izhodišča vzorcev so bile avtorske fotografije, ki so jih študentke posnele v urbanih in naravnih okolja Kranja ter njegove okolice. Likovne vsebine fotografij so prevedle v elemente tekstilnih vzorcev za interier. Kolekcije tekstilnih vzorcev predstavljajo spremljevalni projekt k prostorskim tekstilijam, saj se v večini primerov ujemajo z njihovimi likovnimi in konceptualnimi vsebinami.